جادوی ِ خاطرات

هر کسی از ظن خود شد یار من ... از درون من نجست اسرار من

جادوی ِ خاطرات

هر کسی از ظن خود شد یار من ... از درون من نجست اسرار من

Joker Game

 

 

 

 

Joker Game

 

 

نام انیمه: Joker Game

نام انیمه: ジョーカー・ゲーム

ژانر: Mystery, Military, Seinen, Drama, Historical

تاریخ پخش: بهار 2016

وضعیت: تمام شده

تعداد قسمت‌ها: 12 قسمت

کارگردان: Kazuya Nomura

استودیو: Production I.G

زیرنویس فارسی و انگلیسی دارد

 

 

http://images.digitalnippon.de/1489/ss-2015-08-14-at-09.34.42-facoanimes.jpg

 

 

لینک‌های مربوط به انیمه

+ نقد و بررسی، خلاصه قسمت‌ها

+ لینک دانلود زیرنویس فارسی

+ لینک دانلود انیمه (MKV, 480P, EN Sub, ~75MB)

+ لینک دانلود انیمه (MKV, 720P, EN Sub, ~125MB)

 + لینک دانلود انیمه (MP4, 1080P, EN Dub, ~720MB, Multi Server)

+ لینک دانلود انیمه (MKV, 1080P, HEVC, ~100MB, Multi Server)

+ لینک دانلود انیمه (MP4, 720P, EN Sub, ~70MB)

+ اطلاعات بیشتر: لینک // لینک // لینک // لینک // لینک

 

 

توضیحات و نظر شخصی منتقد (منبع: انیم ورلد)

ژانر "راز آلود" یکی از ریسک پذیر ترین ژانر هایی هست که تابحال باهاش برخورد شده.این ژانر مانند هر ژانر دیگه ای نیست که با چند شوخی و مکالمه و برخورد های بی معنی و مسخره بشه به راحتی جمعش کرد. هر رفتار و هر کنشی معمولا تفکر و تاملی در پشت نگاه اون قرار گرفته و بیننده رو وادار میکنه تا در رابطه با فضای ساخته شده بتونه به یک سری استدلال هایی برسه. به هرحال ، امیدوارگونه برخورد باید کرد. Joker Game اثری از استدیو I.G ، انیمه ای با فضا و حال و هوای دوران صنعتی ژاپن و ماقبل جنگ جهانی دوم هست که بهار امسال پخش خواهد شد. در ادامه و در بخش عوامل حتما از I.G یکی از بهترین استدیو های حال و حاضر ژاپن در زمینه انیمه خواهم گفت پس اصلا نگران نباشید. اشاره ای به فضای ماقبل جنگ جهانی دوم داشتیم. اسم "جنگ جهانی دوم" که بر زبان آدمی میاد بجزء اوج قدرت طلبی و تفکر ناصحیح و افراطی نظامی در زمینه اشغال کردن حق انسانی و هلوکاست واقعی به تمام معنا چیز دیگه ای نمیشه بیرون اورد. ژاپن آن زمان ، بخاطر فضای حکومتی و واردات فرهنگ غرب و محصولاتش و اصلاح دیدگاه سیاسی – اقتصادی و قضایی ، ژاپنی تحت تاثیر یک فضای بهت زده اقتصادی بود. کشوری که درگیر جنگ بزرگی شد و برای تدارک این امر نیازمند یک پیش زمینه هایی برای تامین مالی خودش داشت. بگذریم و بهترین کار این هست که برویم به دو سال قبل از شروع جنگ جهانی دوم یعنی سال 1937 میلادی.

سرهنگ دوم یوکی از ارتش امپراتوری ژاپن دست به تاسیس یک گروه خاص برای تجسس با ویژگی هایی فراتر از محدودیت های خشک نظامی ارتش میزنه و این نهاد خاموش " آژانس D" نام دارد. در کنار یوکی ، شخص دیگری بنام سرهنگ ساکوما به او محلق میشه تا فعالیت ها و عملکرد های این گروه رو زیرنظر بگیره. این آژانس ، محلی برای تربیت اشخاصی هست که ماموریت های سری و جاسوسی هست که از در چهارچوب ارتش امپراتوری قابل گنجیدن نیست. نتنها در رابطه با این مطلب شاهد تفاوت فاحش بین افراد این گروه و نظامی های شست و شوی مغزی شده هستیم بلکه در دکترینی که یوکی بعنوان پدر معنوی گروه و موسس این آژانس مطرح میکنه خبری از دیدگاه خاص نظامی ها نیست. " نمیر ، نکش ، دستگیر نشو" سه جمله و سه قانون معیار برای هر عضو این آژانس هست. در این وضعیت و نبود یک حس حسن آمیز نسبت به این تیم ، عده ای از فرماندهان و خواص ارتش امپراتوری سعی در نابودی این گروه دارند. حال ، ماموریتی سرنوشت ساز نصیب این آژانس شده و آزمونی برای بقای آژانس D. پرونده ای بنام "Black Note" اینبار حکم مرگ و زندگی این تیمه..

نمیر ، نکش ، دستگیر نشو: اساس فکری و مثلث احتیاط آمیز یک جاسوس بنظرتون باید کدوم جهان بینی باشه؟؟ بله ، تنها با رعایت کردن این سه اصل اساسی به راحتی میشه جاسوسی قدر شد تا کار مدنظر رو به انجام برسونی. داستان در فضایی که بوی جنگ جهانی میده و از اونجا برمیگرده به نظر من حس خوبی رو میشه ازش گرفت. یک گروهی که از افراد جاسوس با توانایی های خاص { خاص نه اون قدرت های فراطبیعی ، منظور اینه اینقدر علوم خاص رو یادگرفتن که در بیشتر زمینه های مرتبط به کارشون متخصصن } متشکل شدند و تفکری فرا نظامی دارند و قراره که در پروژه ای یا پروژه هایی با آن ها همراه بشیم و دل بدیم به کارهاشون اونم در اوج سکوت و هیجان راکدی که ازش میشه حس کرد. از نکات جالب این داستان که فعلا روش زوم کردیم همین دکترین یوکی هست. براساس مستندات واقعی و چیزی که از Live-Action اثر و همچنین همین خلاصه داستان کوتاه دونستم ، ارتش امپراطوری غالباً انسانی برخورد نمیکردند و اصول اخلاقی در بین نظامی ها فقط و فقط به یک سری رده بندی از قبل تعیین شده محصور شده بود. شست و شوی مغزی که بوسیله کاپیتان ها و سرهنگ ها انجام میشد منجر میشد تا فرد سرباز اسماً انسان باشه و روح خودش رو به راحتی بفروشه و زندگی برای او بدین صورت معنا میشد که یا بکش یا اگر اسیر شدی خودت رو بکش و بمیر. بنظر من یوکی یکی از اون دسته از افرادی بود که این سبک کاری رو قبول نداشت و به همین دلیل از این خط فکری خودش رو جدا کرد و بخاطر سابقه خوبش در زمینه جاسوسی و مهارت های منحصر بفردش تونست گروهی وابسته به ارتش ایجاد کنه که در واقع تفکر ارتش رو ندارند.

سرنوشت: انسان هایی که در D مشغولند قبل از ورود به بخش کارآموزی دو راه بیشتر براشون باز نبوده یا باید دست سرنوشت رو به نشانه ی نوازششون بپذیرند یا برخورد خارج از عرفی داشته باشند. اونایی که در مسیر سرنوشتی که امپراتوری براشون رقم زده قرار میخوان بگیرن جایی در این گروه ندارند. چون این آژانس در کنار احترام و التزامی که به آرمانشون دارند در یک کلام هیولا هستند. جدیدترین مرحله از زندگی این گروه وابسته به همون پرونده ـست. باید مشاهده کرد که آیا این تیم تا چه حد میتونند بر طرح و نقشه ای که براشون چیده شده غلبه کنند. آیا این هیولا ها در دل تاریکی نگاه سرد این دنیا غرق میشوند یا پیروز از کار خودشون خارج میشوند.

 

 

 

https://i.ytimg.com/vi/Jg20wZ1RO48/maxresdefault.jpg

 

 

خلاصه داستان (منبع: انیم ورلد)

دو سال قبل از شروع جنگ جهانی دوم یعنی سال 1937 میلادی ، سرهنگ دوم یوکی از ارتش امپراتوری ژاپن دست به تاسیس یک گروه خاص برای تجسس با ویژگی هایی فراتر از محدودیت های خشک نظامی ارتش میزنه و این نهاد خاموش " آژانس "D نام دارد. در کنار یوکی ، شخص دیگری بنام سرهنگ ساکوما به او محلق میشه تا فعالیت ها و عملکرد های این گروه رو زیرنظر بگیره. این آژانس ، محلی برای تربیت اشخاصی هست که ماموریت های سری و جاسوسی هست که از در چهارچوب ارتش امپراتوری قابل گنجیدن نیست. نتنها در رابطه با این مطلب شاهد تفاوت فاحش بین افراد این گروه و نظامی های شست و شوی مغزی شده هستیم بلکه در دکترینی که یوکی بعنوان پدر معنوی گروه و موسس این آژانس مطرح میکنه خبری از دیدگاه خاص نظامی ها نیست. " نمیر ، نکش ، دستگیر نشو" سه جمله و سه قانون معیار برای هر عضو این آژانس هست. در این وضعیت و نبود یک حس حسن آمیز نسبت به این تیم ، عده ای از فرماندهان و خواص ارتش امپراتوری سعی در نابودی این گروه دارند. حال ، ماموریتی سرنوشت ساز نصیب این آژانس شده و آزمونی برای بقای آژانس.D پرونده ای بنام "Black Note" اینبار حکم مرگ و زندگی این تیمه..

 

ویروس

بسی بسیار راضی بودم از این انیمه.

ولی چرا همچین اسمی روش گذاشته بودن؟ می تونستن همون اسم «سازمان دی» رو بگذارن.

«جوکر گیم» یه جوری است.

کلا داستان‌های جاسوسی و مرموز بسی بسیار جالبناک است.

یوهاهاها.

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد