https://cdn.animenewsnetwork.com/thumbnails/max300x600/cms/episode-review.2/138446/fairy-tale-last-ep-3.jpg
Fairy Tail: Final Season - Episode 3 [Review]
Despite the fact that we're moving through the source material at a decent clip, Fairy Tail is still managing to cover all the important bits while maintaining its sense of the characters and lighter moments. That's mostly because the adaptation is good at picking out which pieces of the original manga are the most important to the central storyline, as well as the arc (Avatar) we're on now. Do we need to linger on Juvia's depression or her life with Gray? Not really; we just need to know that it happened. Right now it's more important to devote episode time to a flashback of Future Rogue telling Natsu about Frosch, because that piece of the past directly informs what's going on in the present moment.
And what is going on is that Gray appears to have been taken over by his dark side and joined a Zeref-worshipping cult. That's a major blow for Natsu, Lucy, Wendy, and the cats, because he was one of their closest friends when the guild was still operational. Natsu theorizes that Gray learned Demon Slayer Magic too quickly and wasn't able to properly acclimate to it, but what's more important is that a piece of him has been expecting this moment to come. A year ago, Future Rogue told him that Gray would kill Frosch in, well, a year, and when Natsu hears that Gray has vanished, he immediately thinks that the future might not be as changed as he'd hoped.
More importantly, this episode reminds Natsu that he really did do a pretty awful thing to Lucy, marking one of the few times he's really had to consider his actions and their impact on people rather than buildings he's destroyed. When the gang finds Juvia living alone in a rainy village and she tells them that Gray just up and left without a word, Natsu gets angry at his former friend for doing something so awful to Juvia. Lucy quickly points out that he did the exact same thing to her, and we get a few moments of Natsu just staring at Lucy with a conflicted look on his face. It's as if it's finally hitting him what effect his actions had on her, and it isn't a comfortable moment for him. Perhaps that's in part why he grabs Lucy's hand as he charges off after Gray to stop him from killing Frosch rather than just charging off himself.
None of this is to imply an advancing romantic subplot, although on the whole I'd call Lucy and Natsu's relationship healthier than whatever Juvia and Gray have. It's more a statement on Natsu doing a little thinking and maturing, as well as his devotion to making sure Fairy Tail is more than just the group assembled thus far—and I think that regardless of anything Gray might do to Frosch, Natsu's probably looking forward to having an excuse to beat the crap out of him.
How easy that will be remains to be seen, because Gray looks well and truly evil now, a clear sign of which is his slicked back hair. (I mean, the black marks covering his body. I'm sure the hair is just evil's devotion to style.) The Avatar group he's now a part of is basically a cult rather than a guild, made up of people who worship Zeref as a god. (How you feel about that is likely tied to your thoughts on Fairy Tail Zero.) They look like the series' usual rogues gallery, but I'm going to go on record here as saying that if you ever meet someone who says “smile” without smiling, you probably should run the other way. Fortunately for Natsu and Lucy, there is help en route in the form of Gajeel and Lily, who are now basically enforcers for the new Council – although Gajeel isn't likely to show Gray any kind of mercy.
http://www.beytoote.com/images/stories/news/97/08/9708-57t55.jpg
فردوسیپور ناگهان غیرحرفهای شد/ آتش به سرمایه ۲۰ ساله تلویزیون!
به گزارش مهر، در حالی که علاقمندان به فوتبال دوشنبه شب منتظر روی آنتن رفتن برنامه نود پس از یک هفته پخش نشدن بودند، روابط عمومی شبکه سه با صدور اطلاعیهای عجیب اعلام کرد: «با عنایت به رفتار غیرحرفهای تهیه کننده و مجری برنامه «نود» در پخش نکردن این برنامه بعد از بازی انگلیس ـ اسپانیا در هفته گذشته و همچنین استمرار رفتار خارج از عرف ایشان در مصاحبه خلاف ابلاغ گروه ورزش، برنامه مذکور این هفته پخش نمیشود.»
در این اطلاعیه از کلماتی استفاده شده که یک پرسش بزرگ ایجاد می کند: «افرادی که چنین تصمیمی برای برنامه نود و عادل فردوسی پور گرفته اند معنای «حرفه ای» بودن را می دانند یا نه؟»
آنهایی که عادل فردوسی پور را می شناسند و برنامه اش را در این نزدیک به ۲۰ سال تماشا کرده اند خوب می دانند که او هر ایرادی داشته باشد - که قطعا مثل هر انسان و مجری تهیه کننده دیگر دارد - حداقل در کارش یک «حرفه ای» تمام عیار است که نمونه اش در سازمان عریض و طویل صداوسیما کم است.
برنامه نود ممکن است ایرادهای زیادی داشته باشد و تهیه کننده و مجری آن نیز در برخی موارد دچار اشتباه شده باشد، اما اینکه از سوی روابط عمومی شبکه سه که باید حامی برنامه خودش باشد، با چنین ادبیاتی مورد انتقاد قرار می گیرد در نوع خود نگران کننده است.
چطور می شود که تلویزیون نزدیک به ۲۰ سال با برنامه نود و مجری اش به اهداف اقتصادی و اجتماعی مد نظرش برسد و با سرمایه گذاری روی یک فرد تحصیلکرده او را به این جایگاه برساند و با تغییراتی که در مدیریت صورت گرفته ناگهان فردوسی پور «غیرحرفه ای» و «خارج از عرف» شود؟
درست است که هر تهیه کننده و مجری باید تابع تصمیمات مسئولان شبکه و سازمان صداوسیما باشد اما مسئولان هم باید برای تصمیماتشان دلیل منطقی و مخاطب پسند داشته باشند. کدام مسئول شبکه سه در این مورد توضیح درست و شفافی داده تا دلیل دو هفته پخش نشدن برنامه نود مشخص شود؟
مگر می شود سرمایه ای که تلویزیون ۲۰ سال برای آن هزینه کرده تا به اینجا رسیده ناگهان غیرحرفه ای شود؟ چرا مسئولان شبکه سه واقعیت را به مردم و مخاطبان نمی گویند؟ اگر عادل فردوسی پور مرتکب خطایی شده باید اعلام شود و اگر نه، چرا باید با آبرو و اعتبار کاری و اجتماعی این تهیه کننده بازی شود؟
مسئولان تلویزیون که «مردم» و «مخاطب» را سرمایه اصلی خود می دانند چرا به خواسته همین مردم بی احترامی می کنند و پربیننده ترین برنامه تلویزیون را بدون اعلام دلایل واقعی اش روی آنتن نمی برند؟
https://cdn.zoomg.ir/2018/10/0c1a5c52-4124-4f94-a136-63a2fe22a197.jpg
کارگردان مجموعه Pokemon: عرضه یک بازی جهان باز از این سری محتمل است
بر اساس اعلام کارگردان مجموعه «پوکمون» (Pokemon)، بعید نیست که در آینده شاهد ساخته شدن و انتشار یک بازی از این مجموعه در سبک جهان باز باشیم.
طی بیست سال گذشته، بازیهای مجموعه پوکمون خیلی از ریشههای خود یعنی Pokemon Red/Green/Blue فاصله نگرفتهاند. بازیهای این مجموعه همواره حول یک ایده تکراری شکل گرفتهاند؛ بدین شکل که بازیکنها باید یک پوکمون اولیه را انتخاب کنند، سپس با ترتیب خاصی نشانهای مخصوص را جمعآوری کنند و در نهایت قهرمان «لیگ پوکمون» یا «چهار نخبه» (Elite Four) را شکست دهند. اما چه اتفاقی میافتد اگر مجموعه پوکمون از پافشاری روی کلیشهها دست بردارد و یک استایل جهانباز شبیه بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild را در پیش بگیرد. جونیچی ماسودا، کارگردان مجموعه Pokemon اعلام کرده که چنین ایدهای برای بازیهای آینده این سری دور از ذهن و غیرقابل تحقق نیست.
طی مصاحبهای که ماسودا درباره بازیهای Pokémon: Let's Go, Pikachu و Let's Go, Eevee با وبسایت یوروگیمر انجام داد، به آینده بازیهای این مجموعه اشاره کرد و همچنین گفت که نسخههای زیرمجموعه سری Let's Go در قلمروهای «جوتو» و «هوئن» ادامه خواهند یافت. ماسودا توضیح داد:
شما به طور کلی میدانید که من همواره به دنبال مواجه شدن با چالشهای جدید هستم و تلاش کردهام تا به شما نشان دهم که میخواهم کارهای تازهای با Pokemon بکنم. اینکه آیا بازیکنها از چنین سبک بازیای لذت میبرند موضوع دیگری است. اما من همیشه به دنبال مواردی مثل ایجاد هوش مصنوعی شبیه دنیای واقعی و راههای مختلف برای پیشرفت بازی هستم و همیشه به این فکر میکنم که چطور میتوان از جنبههای متفاوتی به مجموعه پوکمون پرداخت. بدین ترتیب این موضوع کاملا محتمل و شدنی است.
وقتی از ماسودا درباره اثری در سبک بازیهای Let’s Go در دنیای «جوتو» پرسیده شد، وی اینطور پاسخ داد:
احتمالا میدانید که همه از انجام این بازیها لذت میبرند، اما نکتهای وجود دارد؛ خیلی از افراد هستند که وقت زیادی را برای جوجهکشی تخمها در بازی صرف میکنند. آنها تخمهای زیادی را پرورش میدهند. ولی میخواهیم راههای تازهای برای لذت بردن از بازیهای Pokémon پیدا کنند. این برایم موضوعی ناراحتکننده است؛ بنابراین ما در تلاش هستیم تا جنبه متفاوتی از بازی را نشان آنها بدهیم.
سالها است که طرفداران Pokemon خواهان یک بازی کاملا جهانباز شبیه Skyrim از کمپانی بتسدا هستند؛ یک دنیای بسیار بزرگ پر از پوکمونها که در آن بتوانند به دور از نبردهای تصادفی، به صورت کاملا آزادانه سایر بازیکنها را ببینند و در هر لحظهای که بخواهند، با آنها در مکانهای از پیش تعیینشده (و شاید تعیین نشده) به مبارزه بپردازند.
وقتی نینتندو میتواند در جدیدترین نسخه از مجموعه زلدا هم ریشههای بازی را حفظ کند و هم آزادی عمل بالایی را در اختیار بازیکنها بگذارد، حتما استودیوی گیم فریک هم میتواند این کار را با Pokemon انجام دهد. این موضوع شاید یک تغییر رویه بزرگ برای این مجموعه باشد، اما قطعا خون تازهای را به این مجموعه ۲۰ ساله و پرطرفدار تزریق میکند.
منبع: زومجی
https://www.itna.ir/images/docs/000054/n00054517-b.jpg
گوشی جدید لنوو، ارزانتر اما قدرتمند
ایتنا - این گوشی دارای نمایشگر بزرگ ۶.۱۸ اینچی فوق دقیق با نسبت بصری ۱۸.۷ به ۹ است.
شرکت لنوو گوشی جدیدی به نام لنووو اس ۵ پرو عرضه کرده که اگر چه از نظر سخت افزاری قدرتمند است، اما قیمت آن تنها ۱۸۵ دلار است.
به گزارش ایتنا از مهر، Lenovo S5 Pro مدل پیشرفتهتری از گوشی S5 محسوب می شود که ابتدا در ماه مارس عرضه شده بود. گوشی یادشده دارای ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی است که این مقدار حافظه به ۱۲۸ گیگابایت هم قابل افزایش است. گوشی مذکور در سه رنگ سیاه، آبی و طلایی عرضه میشود.
در گوشی یادشده از پردازنده هشت هستهای Snapdragon ۶۳ و همین طور پردازنده گرافیکی Adreno 509 استفاده شده و سیستم عامل این گوشی هم Android 8.1 Oreo است.
باتری ۳۵۰۰ میلی آمپری ۱۵ واتی با قابلیت شارژ سریع از جمله دیگر مزایای گوشی یادشده محسوب می شود. دوربین پشتی این گوشی با لنز دوگانه به صورت ۲۰ و ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی آن با لنزهای دوگانه ۲۰ و ۸ مگاپیکسلی طراحی شده است. استفاده از هوش مصنوعی در طراحی این دوربین ها باعث افزایش کیفیت تصاویر میشود.
بازکردن قفل گوشی با مشاهده صورت، حسگر اثر انگشت و سازگاری با وای – فای، بلوتوث، جی پی اس، USB Type-C و شبکههای پیشرفته نسل چهارم از جمله دیگر امکانات این گوشی است.
منبع: ایتنا
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
https://www.itna.ir/images/docs/000054/n00054525-b.jpg
کاهش 15 تا 20 درصدی قیمت گوشیها در بازار
ایتنا - رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل: با کاهش سرعت جهشی نرخ ارز، قیمت گوشی موبایل در هفته جاری در بیشتر مدلها بین ۱۵ تا ۲۵ درصد ارزان شده است.
ابراهیم درستی با اشاره به آخرین وضعیت بازار گوشی تلفن همراه در کشور تاکید کرد: هنوز گوشی های جدید به اندازه نیاز و تقاضای مردم به بازار عرضه نشده است و منتظر هستیم که با ورود این کالاها، وضعیت بازار تثبیت شود.
به گزارش ایتنا از مهر، وی با بیان اینکه قیمت گوشی موبایل بر مبنای نرخ ارز تعیین میشود، افزود: هم اکنون با کاهش سرعت جهش نرخ ارز در کشور، بسیاری از مدلهای گوشی موبایل در بازار با کاهش قیمت ۱۵ تا ۲۵ درصد مواجه شده اند.
درستی گفت: برمبنای شنیدهها، قرار است در هفته جاری وضعیت ۷۲۰ هزار گوشی تعلیق شده مشخص و این گوشی ها پس از قیمتگذاری، توزیع و وارد بازار شوند.
رئیس اتحادیه فروشندگان گوشی تلفن همراه ادامه داد: این گوشیها با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور شده اند و قرار است در کمیته متشکل از وزارت صمت و ارتباطات، برمبنای ارز نیمایی قیمت گذاری شوند.
وی افزود: از سوی دیگر ثبت و سفارش برای واردات گوشی نزدیک به ۲۰ روز است که آزاد شده و به این ترتیب پیشبینی میشود با ورود گوشیهای جدید به بازار و نیز آزادسازی گوشیهای توقیف شده، وضعیت بازار موبایل از هفته آینده به یک ثبات نسبی برسد.
منبع: ایتنا
پ.ن: حتی اگه 50 درصد هم از این قیمتها بیاد پایین، من نمیتونم گوشی جدید بگیرم. یا تبلت بگیرم.
معمای خودکشیهای مکرر نوجوانان تهرانی در یک شبانه روز
به گزارش ایران؛نخستین حادثه ساعت 12:30 دقیقه ظهر یکشنبه 29 مهر از سوی مأموران کلانتری 101 تجریش به بازپرس جنایی اعلام شد. ماجرا از این قرار بود که دختر جوانی خودش را از بالاترین طبقه پارکینگ طبقاتی شهرداری به پایین انداخت. در تحقیقات اولیه مشخص شد این دختر جوان دانشجوی رشته زبان فرانسه دانشگاه تهران بود.
بازبینی دوربینهای مداربسته پارکینگ مشخص کرد که دختر جوان شامگاه شنبه سوار بر خودرواش به پارکینگ آمده و شب را داخل ماشین خوابیده است و صبح روز بعد به لبه پرتگاه رفته اما بعد از آن دوباره به داخل ماشین برگشته و ظهر خودکشی کرده است.
دومین گزارش ساعت 9:50 دقیقه شامگاه 29 مهر به پلیس اعلام شد. دختر 13 سالهای زمانی که والدینش بیرون از خانه بودند خود را حلق آویز کرده است. بررسیها نشان میدهد که دختر نوجوان هیچ اختلاف و مشکلی با خانوادهاش نداشته و به بیماری خاصی هم مبتلا نبوده است.
سومین خودکشی ساعت 10:44 دقیقه صبح روز دوشنبه 30 مهر اتفاق افتاد. مأموران کلانتری 115 رازی در تماس با بازپرس کشیک قتل از مرگ پسر 14 ساله با قرص برنج خبر دادند. باتوجه به اینکه پسر نوجوان قبل از مرگ به خانوادهاش گفته بود که قرص برنج را از عطاری تهیه کرده است، خانواده او از مرد عطار بهخاطر فروش قرص برنج و مرگ فرزندشان شکایت کردند.
http://www.freeiconspng.com/uploads/news-icon-25.jpg
یک قتل معمایی؛ قاتل آشنا زن میانسال و دختر جوان مهمانش را کشت، چاقو را برداشت و بدون هیچ ردپایی رفت
به گزارش ایران؛روز گذشته مرد جوانی با پلیس تماس گرفت و از قتل مرموز مادرخواندهاش و دختری جوان خبر داد. وی به مأموران گفت: از دیشب هر چه با تلفن همراه مادرخواندهام تماس گرفتم، جواب نداد. هیچ یک از خانوادهاش نیز خبری از او نداشتند تا اینکه به خانه وی که در طبقه همکف بلوک شماره 5 مجتمعی در خیابان نامجو بود رفتم. اما او در را باز نکرد.
کفش هایش مقابل در بود. به ناچار وارد خانه شدم، اما به محض ورود با جسد زن میانسال و دختر جوانی که دست و پا بسته و خونین روی زمین افتاده بودند رو به رو شدم. بدنبال کشف اجساد موضوع از سوی مأموران کلانتری 106 نامجو به بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام شد.
بدنبال اعلام این خبر بازپرس جنایی و تیم تحقیق راهی محل حادثه شدند. جسد زن 50 ساله و دختری حدوداً 25 ساله که دست و پا و دهانش با پارچه مشکی رنگی بسته شده بود داخل خانه بود. متخصصان پزشکی قانونی علت اولیه مرگ را ضربات جسم تیز مانند چاقو اعلام کردند و از زمان مرگ 16 ساعت میگذشت.
در بررسی اولیه محل جنایات وسایل پذیرایی به چشم میخورد که حکایت از حضور یک میهمان آشنا در خانه داشت. از سویی در ورودی سالم بود و همین مسأله مهر تأییدی بر این موضوع داشت که میهمان ناشناس دست به جنایت زده است. پسرخوانده فرنگیس گفت: زمانی که بچه بودم مادرم به طرز مرموزی ناپدید شد و فرنگیس- مقتول- مرا نزد خودش برد و بزرگ کرد. برای همین مدام به او سر میزنم و اگر کاری داشته باشد برایش انجام میدهم. دیشب هر چه با او تماس گرفتم جواب نداد.
مادرخواندهام دوبار ازدواج کرده بود و از همسرانش صاحب دو دختر شده بود. همسر اولش بعد از جدایی به شمال رفت و ازدواج مجددی کرد. اما همسر دومش در تهران زندگی میکند. یکی از دخترهای فرنگیس ساکن قشم است و دختر دیگرش به اتهام زورگیری و حمل مواد و درگیری با مأموران به 17 سال زندان محکوم شده است. فرنگیس از زنان میانسال و مسن پرستاری میکرد و زن موجه و آرامی بود.
در تحقیقات هیچ سرنخی از هویت دختر جوان که در خانه فرنگیس به قتل رسیده بود بدست نیامد. همچنین چاقویی که با آن جنایات رخ داده بود در صحنه کشف نشد. به دستور بازپرس جنایی اجساد برای بررسی علت اصلی مرگ و شناسایی هویت زن جوان به پزشکی قانونی منتقل شد. تحقیقات برای شناسایی عامل جنایت به دستور بازپرس پرونده ادامه دارد.
https://www.itna.ir/images/docs/000054/n00054477-b.jpg
چگونه متوجه شوید که آیا حساب فیسبوک شما هم هک شده یا نه
ایتنا - گزارشگر نیویورک تایمز اسکرینشاتهایی از حساب خودش را توئیت کرده است، که نشان میدهد همه نوع دادههای شخصی – از جمله آدرس، شماره تلفن، و تاریخ تولد وی – مورد دسترسی هکر قرار گرفته بوده است.
هکرها به حسابهای بیست و نه میلیون کاربر فیسبوک دسترسی یافتهاند.
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از مشبل، فیسبوک مدعیست که یک جزئیات مهم را میتواند در اختیار کاربرانش قرار دهد: آیا شما از جمله قربانیان این هک بوده اید یا نه.
روش چک کردن آن به این صورت است: ابتدا، پس از لاگین کردن به حساب فیسبوکتان به Help Center بروید و اسکرول کنید تا به پایین صفحه برسید. شما یکی از چند اعلان مشروح را خواهید دید.
در انجا این پیام را خواهید یافت: «بر مبنای آنچه تاکنون متوجه شدهایم، حساب فیسبوک شما در این حادثه امنیتی مورد دسترسی قرار نگرفته است. اگر حسابهای فیسبوکی را یافتید که توسط آن مورد دسترسی قرار گرفتهاند، ما توکنهای دسترسی آنها را ریست خواهیم کرد و به آن حسابها اعلان خواهیم داد.»
و اما اگر حساب شما مورد دسترسی هکرها قرار گرفته باشد یک هشدار بسیار متفاوت را خواهید دید. مشخصا فیسبوک به شما اطلاع خواهد داد که قاعدتا کدام اطلاعات شما مورد دسترسی قرار گرفته است.
اگر شما از طریق موبایلتان وارد حساب فیسبوکتان شده باشید این پیام به صورت مثالهای ذیل خواهد بود که این کمپانی در بلاگش ارائه کرده است.
https://www.itna.ir/images/docs/000054/054477/images/29_million_Facebook_accounts_hacked-1.jpg
مایک ایساک گزارشگر نیویورک تایمز اسکرینشاتهایی از حساب خودش را توئیت کرده است، که نشان میدهد همه نوع دادههای شخصی – از جمله آدرس، شماره تلفن، و تاریخ تولد وی – مورد دسترسی هکر قرار گرفته بوده است:
حالا روی منفی ماجرا: اگر شما از این حمله آسیب دیدهاید، گستره اطلاعات شخصی که مورد دسترسی آنها قرار گرفته از این قرار است.
صفحه زیر مربوط به حساب شخصی من است، که به لطف فیسبوک از این ماجرا متاثر شد! pic.twitter.com/aa7jaEepro
- rat king (@MikeIsaac) October 12, 2018
گذشته از هر چیز، فیسبوک این اعلانها را بر اساس آنچه «تاکنون متوجه شده است» ارائه میکند.
باید دید مسئولان اجرائی فیسبوک فردا چه چیزی را کشف خواهند کرد.
منبع: ایتنا
https://www.itna.ir/images/docs/000054/n00054312-b.jpg
اسنپدراگون 8150، تراشه بعدی شرکت کوالکام
ایتنا- بنابر گزارش منابع مختلف خبری، به احتمال قوی تراشه بعدی شرکت کوالکام، اسنپدراگون 8150 نام خواهد داشت.
در سال جاری میلادی، در گوشیهای هوشمندی که در برند خود به عنوان یک پرچمدار شناخته میشدند، از تراشه اسنپدراگون 845 به عنوان پردازنده استفاده شد.
نسخه بعدی این پردازشگر، مسلما در گوشیهای پرچمداری که در سال آینده وارد بازار میشوند قرار خواهد گرفت. ظاهرا قرار است که این شرکت، روش نامگذاری پردازشگرهای خود را تغییر دهد زیرا میخواهد از نام اسنپدراگون 855 استفاده نکند و به جای آن از اسنپدراگون 8150 استفاده خواهد کرد.
به گزارش رایورز به نقل از اوبرگیزمو، گزارش میشود که در گلکسی اس9، از سیستم عامل اندروید 9.0 پای و اسنپدراگون 8150 استفاده شده است.
در این تراشه، به احتمال زیاد از واحد پردازش عصبی استفاده شده است. این دستگاه مسلما برای پیاده سازی اپلیکیشنهای هوش مصنوعی نیز مناسب خواهد بود؛ زیرا میتواند مقادیر زیادی از داده را روی یک دستگاه پردازش نماید.
به احتمال قوی، این تراشه در اوایل سال بعدی میلادی رونمایی و عرضه خواهد شد. کوالکام در حال توسعه تراشههای میانرده اسنپدراگون 7150 و اسنپدراگون 7250 است کوالکام قصد دارد تراشهی جدید خود را تا پایان سال جاری و بهاحتمال زیاد در ماه دسامبر معرفی کند، انتظار نمیرود که تراشهی جدید از اتصال به شبکهی G5 پشتیبانی کند.
https://www.itna.ir/images/docs/000054/054312/images/Qualcomm-Snapdragon-845-feature.png
در عوض کوالکام قصد دارد پشتیبانی از شبکه G5 را به صورت یک راهکار اختیاری به سازندگان ارائه دهد. در این صورت، سازندگان میتوانند با پرداخت هزینه اضافی، در تراشه خود از مودم X50 بهرهمند شوند. انتظار میرود که نسخهی اصلی و پایه اسنپدراگون 8150، مجهز به مودم X24 باشد و از اتصال به شبکه 4G LTE پشتیبانی کند.
باتوجه به آخرین خبرهای منتشرشده، بهنظر میرسد که کوالکام قصد دارد بهعنوان بخشی از استراتژی خود، همزمان با توسعه تراشههای ردهبالا برای گوشیهای هوشمند، توسعه تراشه برای سیستمهای کامپیوتری را نیز در دستور کار خود قرار دهد. کوالکام در ماه ژوئن از پردازنده اسنپدراگون 850 رونمایی کرد که برای لپتاپها توسعه یافته بود.
منبع: ایتنا
https://www.itna.ir/images/docs/000054/n00054429-b.jpg
پاسخ به تماس تصویری در واتساپ میتوانست خطرآفرین باشد
ایتنا- قبل از رفع شدن باگ بهوجودآمده در اپلیکیشن واتساپ، وضعیت این برنامه به گونهای بود که برقراری یک تماس تصویری میتوانست خطرآفرین باشد و منجر به هک شدن کاربری شود که به تماس پاسخ میداد.
متخصصان اخیرا یک باگ در واتساپ کشف کردند و تلاش کردند که در سریعترین زمان ممکن این اشکال را برطرف کنند؛ زیرا ممکن بود بسیاری از کاربران با مشکل مواجه شوند و هکرها بتوانند به تمامی اطلاعات آنها دسترسی پیدا کنند.
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از هکر نیوز، اشکال یا باگ واتساپ به شکلی بود که اگر فردی با فرد دیگر تماس تصویری برقرار میکرد، ممکن بود با پاسخگویی این تماس تصویری، به دست هکرها هک شود و تمامی اطلاعات وی به خطر بیفتد.
به همین خاطر بود که متخصصان تلاش داشتند که این باگ هر چه سریعتر برطرف شود.
ناتالی سیلوانویچ، پژوهشگر امنیتی گوگل پراجکت زیرو موفق شد که آسیب پذیری مهمی را در اپلیکیشن پیامرسان واتساپ پیدا کند که به هکرها اجازه میداد که کنترل تمامی تماسهای تصویری که با استفاده از این اپلیکیشن انجام میشد را به دست بگیرند.
https://www.itna.ir/images/docs/000054/054429/images/watrt.jpg
افشا شدن این آسیب پذیری موجب شد که مسئله بیش از حد بزرگ شود و در واقع تمامی متخصصان واتساپ برای رفع این مشکل تلاش کنند.
باگ واتساپ به شکلی بود که اگر فردی تماس تصویری دریافت میکرد به همراه آن یک بسته RTP هم دریافت میکرد و همین موضوع باعث از بین رفتن ساختارهای امنیتی این اپلیکیشن میشد.
از زمانی که پروتوکل انتقال سریع یا به اختصار RTP در واتساپ راهاندازی شد، اشکال یا باگ حاصل از آن بر تمامی اپلیکیشنهای اندروید و iOS تأثیر گذاشت و بسیاری از تماسهای تصویری را تحت تأثیر خود قرار داد.
با وجود این اشکال، برای تسلط کامل بر حساب واتساپ کاربر فقط به یک شماره تلفن احتیاج داشتند. سلوانویچ در آگوست سال جاری میلادی از این باگ پرده برداشت.
منبع: ایتنا
https://www.itna.ir/images/docs/000054/n00054507-b.jpg
پلیاستور گوگل دیگر برای سازندگان گوشیهای اندرویدی رایگان نیست
ایتنا - این شامل Play Store و اپهای دیگر (مانند گوگل و یوتیوب) میشود ولی Google Search و کروم را شامل نمیشود.
چند ماه پس از آنکه گوگل با جریمه بیسابقه 5 میلیارد دلاری در اتحادیه اروپا مواجه شد، این کمپانی در حال انجام تغییراتی عمده در سیاستهایش در اروپا است.
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از مشبل، گوگل برای نخستین بار در تاریخش از سازندگان گوشیهای اندرویدی که خواهان فروش محصولاتی با Google Play Store و دیگر اپهای از پیش نصب شده باشند پول خواهد گرفت.
تحت قوانین جدید اروپایی، که جزئیات آن را نایب رییس ارشد پلتفرمهای گوگل، هیروشی لاکهایمر، اعلام کرد، سازندگان گوشیهای اندرویدی که بخواهند سرویسهای گوگل را به صورت از پیش نصب شده در اروپا بفروشند نیاز به پرداخت مبلغی برای لایسنسینگ به گوگل خواهند بود.
این شامل Play Store و اپهای دیگر (مانند گوگل و یوتیوب) میشود ولی Google Search و کروم را شامل نمیشود و آنها برای این شرکتهای تولیدکننده (OEMها) به صورت رایگان در دسترس خواهند بود.
علاوه بر این، گوگل، برای نخستین بار، به تولیدکنندگان گوشیهای اندرویدی اجازه خواهد داد تا دستگاههایی که در آنها Play Store به صورت از پیش نصب شده وجود دارد را تولید کنند حتی در صورتی که از نسخههای دستکاری شده اندروید استفاده کنند (نسخههای سفارشی اندرویدی که مستقل از گوگل توسعه داده شده است).
این انواع اندروید از مدتها پیش در خارج از ایالات متحده رواج داشتند، ولی گوگل نوعا به سرویسهایش اجازه عرضه بر روی این انواع «غیررسمی» را نداده است، البته به استثنای FireOS آمازون.
این تغییرات پس از آن اعمال شدهاند که تنظیمگران مقررات اروپا گوگل را بیش از 5 میلیارد دلار به خاطر نقض قوانین ضدانحصار در رابطه با اندروید جریمه کردند.
این جریمه به خاطر روش گوگل برای ملزم نمودن تولیدکنندگان اندرویدی به پیش نصب Google Search، کروم و سرویسهای دیگر بر روی دستگاههایشان در عوض برخورداری امکان استفاده از سیستم عامل اندروید به طور رایگان بود.
مقرراتگذاران گفتهاند که این به گوگل مزیتی غیرمنصفانه نسبت به رقبا میدهد.
لاکهایمر، در بیانیهاش، تاکید کرد که گوگل، با وجود تغییرات جدید، به «رایگان و منبع باز» نگه داشتن اندروید متعهد است، و خاطرنشان کرد که این شرکت همچنان به دنبال فرجامخواهی درباره تصمیم اتحادیه اروپا است.
منبع: ایتنا
https://www.itna.ir/images/docs/000054/n00054512-b.jpg
تیکتوک چینی پانصد میلیون کاربر دارد
ایتنا - تعداد کاربران اپلیکیشن شبکه اجتماعی چینی تیک توک / TikTok از مرز 500 میلیون نفر گذشت.
تنها پس از گذشت 2 سال از ظهور پلتفرم ویدئویی چینی تعداد کاربرانش 500 میلیونی شد که نیمی از آنها خارج از چین هستند.
کاربران این شبکه معروف به Douyin یا تیک توک با به اشتراکگذاری ویدئوهای کوتاه از زندگی روزانه و ... کاربران زیادی را دور خود جمع کردهاند.
تیک توک توسعهیافته توسط استارتاپ مستقر در پکن به نام ByteDance با وجود شبکههای بزرگ چینی مانند وی چت(تنسنت)، سینا (ویبو) و یوکوی علیبابا، توانسته با چهرهای بینالمللی پلتفرم خود را به اثبات برساند و به گفته «رندی نلسون» از «سنسور تاور» درحالیکه درصحنه بینالملل نیز فیسبوک، توئیتر و اسنپ چت توانستهاند تحت عنوان اپلیکیشنهای غربی، شماره یک شوند، حضور یک اپ شرقی حائز اهمیت است.
به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، اینستاگرام، تیک توک و ویگو در فهرست 10 اپلیکیشن پردانلود جهان قرارگرفتهاند و تیک توک توانسته است سرمایهگذاران خارجی ازجمله سافت بنک را به خود جلب کند و حالا ارزشش از 20 میلیارد دلار سال گذشته به 75 میلیارد دلار رسیده و استارتاپ ByteDance بعد از اوبر از موفقترین استارتاپهای جهان شود.
کمپانی ByteDance خود را یک کمپانی هوش مصنوعی میداند که از طریق یادگیری ماشین ، روابط بین کاربران را جذابتر میکند و باعث شده تا کاربران برای دیدن ویدئوهای جدید لحظهشماری کنند. بر اساس حدس و گمان غیررسمی درآمد ByteDance سال گذشته بیش از 2.9 میلیارد دلار در چین بوده است.
«ژانگ یی مینگ» مدیر 35 ساله استارتاپ ByteDance کارمند سابق مایکروسافت است که بیشتر وقت خود را به کدنویسی میگذراند و بهشدت به فناوری فکر میکند.
منبع: ایتنا
https://cdn.animenewsnetwork.com/thumbnails/max300x600/cms/episode-review.2/138497/tsurune-owl.png.jpg
Tsurune - Episode 1 [Review]
What if Free! was about an archery club? With Tsurune, we no longer have to wonder. Kyoto Animation is sticking with what works for them, a concoction of harmless slice-of-life tropes mixed with heavy sports trauma that is so far underwhelming in every aspect but its visuals. Tsurune promises to be a beautiful show, but not a groundbreaking story. We've seen these character beats before in shows like Free! among many others. It might be fun to watch these predictably gorgeous Kyoto Animation characters run through the same angst-driven storylines as always, but I'm already concerned that this plot isn't going to offer up anything new.
Minato has a scar on his stomach and a chip on his shoulder. More specifically, he's struggling with a real mental illness that affects archers called Target Panic. The real illness creates symptoms similar to what happens in the show—afflicted archers tend to release the arrow too early. To use archery terminology, the show has a draw: what happened to Minato to give him this condition? Everything in his life is surely hurtling him toward a rediscovery of the sport he has abandoned (but not forgotten, as he still carries his archery glove in his schoolbag). Still, Minato's story is nothing new. He's a relatable everyman trying to overcome an injury that has both physical and mental impact on him in order to achieve excellence in his chosen sport. (We saw this last season in Hanebado!, for example.) Amidst a cast of predictable characters (the jokester, the delinquent, the class rep), it's difficult to predict the potential for anything beyond the same slice-of-life high school sports story we usually see. Keep in mind that the director here is Takuya Yamamura, the pupil of Free! director Eisaku Kawanami. It makes sense that he has taken a lot of storytelling cues from his mentor.
What does stand out are the music and visuals. The title “Tsurune” itself comes from a word we don't have in English—the taut sound of a bow at the moment of release. Needless to say, sound is deeply significant to the story. Delicate piano and (aptly) string melodies frame Minato's painfully typical struggles with more heart than the dialogue does. The biggest visual treat comes at the end of the episode when a defeated Minato emotionally bikes up a hill at sunset to encounter a mountain shrine at the top. There, a stranger in a hakama hits a moonlit target amidst a swirl of cherry blossoms. This fateful encounter, which somehow also involves a snowy owl, is the most memorable visual moment of an episode full of beautiful scenes. A muted color palette and a focus on light give the show its warmth, while an understated musical background that emphasizes the sound of a drawn bow and an arrow slicing the air underline the poetic appeal of this timeless sport. The soundtrack creator, Harumi Fuuki, is new to anime with just a few credits to her name (Forest of Piano among them), and I can predict that Tsurune will showcase her as a promising new composer.
This show's story isn't special, but it still comes with all of the quality visual and audio trappings we've come to expect from Kyoto Animation titles. This is only the first episode, so it's certainly too soon to write it off. I'm not wowed by the typical slice-of-life sports plot and the exact same characters and problems we've seen a dozen times already, but there's still time to see if it can hit the target a little more squarely in episode two.
https://cdn.animenewsnetwork.com/thumbnails/max300x600/cms/episode-review.2/138453/skullface3.jpg
Skull-face Bookseller Honda-san - Episode 3 [Review]
In its third episode, Skull-face Bookseller Honda-san delivers another funny and informative take on life behind the counter. The first segment finds the store being set upon by sales representatives from various publishing companies. Although assertive types like Pestmask and Okitsune are able to lay out specific boundaries with relentlessly pushy reps, Honda-san, ever the people-pleaser, has considerable trouble saying no to their demands. This segment concludes with a guest appearance by Frédéric Toutlemonde, one of the French manga world's most prominent figures. Despite having a far more agreeable demeanor than the other reps, Mr. Toutlemonde ultimately tries to push his luck and presses Honda to place his books next to popular titles, specifically One-Punch Man. In the second segment, Honda puts his eagerness to please to good use when an elderly French man enlists his help in selecting a manga for his granddaughter. In spite of the man's very specific criteria (the book must be appropriate for an 11-year-old, sufficiently “Japanese-y,” and translated into French), Honda, with the help of his coworkers, sells the man on a French-language version of Chihayafuru and earns his immense gratitude.
In addition to featuring an assortment of funny gags and character interactions, both of this week's stories illustrate how vital a bookstore's employees are to the success of certain titles and publishers. They're not just responsible for stocking books and ringing up purchases—they can help make or break a book depending on the resources allotted to them by publishers and their own personal enthusiasm for a title or genre. This first story in particular provides viewers with a fascinating (albeit comically inflated) peek at the Japanese bookselling scene's close relationship between publishers and individual stores. While you'll occasionally come across a company sales rep while working retail in the U.S., you're unlikely to experience efforts that are this consistent or forceful. As usual, the demure Honda makes a reliable comic foil to the animated individuals that converge around him—particularly the overly pushy salespeople.
Like episode two, both of this week's stories strongly emphasize teamwork within the store. When Honda is left alone with the salespeople, he's a pushover. However, when more forceful members of the team get in on the action, the reps are less likely to have their demands met. In the same vein, when Honda is unable to think of a title that meets all of the elderly French man's criteria, the booksellers pool their knowledge to produce suitable recommendations. Nearly every retail employee has dealt with customers with comically specific needs, and it often takes stark determination and knowledgeable staff to send these individuals home happy.
Skull-face Bookseller Honda-san continues to use over-the-top characters, minimal animation, and awkward interactions to present a consistently entertaining portrayal of the retail experience. It's equal parts educational about the industry (in Japan specifically, though some things are universal) and laugh-out-loud funny, even with the chaotic nature of the first two episodes being somewhat muted this week.
https://cdn.animenewsnetwork.com/thumbnails/max300x600/cms/episode-review.2/138426/sg034.jpg
SSSS.Gridman - Episode 3 [Review]
One hard-to-deny advantage that technology has brought our world is ease of communication. The internet and cell phones connect us to our friends, family, and others in a manner so simple and instantaneous that it's difficult to imagine going back to a time without them. It could be argued that we take for granted how easy it is to contact others. So it's interesting that SSSS.Gridman hasn't dealt directly with the realms of cyberspace to the same degree as the original series that inspired it so far. Rather, the series seems to be reckoning with how our interactions play out in this densely-connected always-online future we're living in.
This episode of Gridman seems focused on telling you not to hesitate in calling your friends and to pick up your damn phone if they call you. In many anime and tokusatsu shows, conflict and plot progression can be facilitated through a lack of communication. Various situations may only crop up when characters refuse to directly speak with their allies and discuss what's going on. That's the central thread running through the first half of this episode. Rikka doesn't answer Yuta's call at the beginning, then delays in apologizing to him for it. Utsumi doesn't explain to Rikka that Yuta's worried the Kaiju he's fighting might be a human. Various non-communications like that pile up in this episode's suspiciously early monster fight, and the result is the first defeat handed to our huge hero and his socially-awkward sword.
We're barely three episodes in, but SSSS.Gridman's initial commitment to genre status quo lets a huge upset like this land. Yuta and Calibur quickly jump into battle when the fight starts, practically going through the motions in a way that telegraphs a big shake-up like their defeat coming. Post-fight, the point seems to be selling what a real shock a loss on this scale in these Saturday-morning battles would be. Gridman and Yuta are only gone for a few minutes of the episode, but their absence is felt in the hopelessness of Rikka and Utsumi's reactions. They can't even bring themselves to check his apartment or ask their friends about them, fueling their sad spiral even further.
That turns out to be the whole point, demonstrated by the rest of Gridman's power-up pals in their snappy suits arriving. The 'Neon Genesis Junior High Students' (now that has to be an Evangelion reference, right?) already make a great quirky group of heroic allies (my favorite is Borr, the tiny twin-tailed girl voiced by Aoi Yuuki), but their outsider context also allows them to dispense some anime-atypical advice to Rikka: you've got a phone. Just try calling your friend if you want to talk to him. From there, everything comes together for the Gridman Alliance. Yuta's fears about fighting another human are quelled by simply asking the kaiju if it's a human, in a brilliantly simple solution that lines up with the themes of this episode. While Gridman seemingly winning by just getting a new power-up in the form of giant arms made from Max's mechanized fist truck comes off a bit contrived, it still fits within that framework of happily calling on your friends for help when you need it. Just look at what these kids can learn from Gridman and his pals!
Much of the information that's imparted to the audience in all this pro-communication storytelling does admittedly come off as clumsy. The whole “are the Kaiju people?” question at the heart of Yuta's dilemma is only floated by Utsumi as a joke before becoming relevant a few minutes later. It might have worked better had this possibility been presented to the heroes in one of the previous episodes. And when we do finally get around to explaining all the details of the Kaiju, a boy named Anti created by Akane, it feels somewhat circuitous. Some audience members might enjoy speculating on what Anti is before the reveal is properly explained, but with all the other complications this episode works into its plotting, it might be more obtuse at some moments than necessary.
Storytelling quibbles like that would be more of an issue if this show weren't still so darn fun to watch. This episode gives us the most giant-size battle so far, deftly mixing CGI and traditional animation through some of the most effective direction yet. The 3D models get surprisingly evocative animation, especially effective given that Anti's the first Kaiju with some semblance of a personality. And I love how this series commits to showing how much city-wide destruction these giant fights wreak. I could honestly gush forever about various little touches of animation and direction in this show. There are the terrific moody elements of the rain at the beginning of the episode, sudden cuts like Anti's transformation that let the shock hit hard, or Utsumi and Rikka's emotional distance in the wake of their defeat being literally reflected through two separate mirrors.
But just describing a Studio Trigger production like this doesn't do justice to what you get out of actually watching it. SSSS.Gridman successfully marries storytelling based around the solid theme of open communication to great atmospheric direction and killer giant fight scenes. It succeeds as a ‘third-episode twist’ that illustrates how it's not committed to a structural status quo, while also enforcing why we root for these characters. Yuta and Utsumi's relationship deepens with their discussions of the Kaiju and humans, and Rikka further cements herself as the emotional core of the show. It all adds to that sense of the series' high ambitions for concept and entertainment, not just checking off what power-ups Gridman is going to get next. (Though I'm pretty excited to see those new toys in action too.)
https://cdn.animenewsnetwork.com/thumbnails/max300x600/cms/episode-review.2/138447/sao-alicization-ep3.jpg
Sword Art Online: Alicization - Episode 3 [Review]
Episode 3 confirms the uniquely slow pace of this new SAO arc. This story isn't always going to be so devoid of action and major events – after all, the episode does end with the strong indicator that next week will deliver some major action – but this seems unlikely to be the last time we have a whole episode play out in such a relaxed fashion.
Actually, this episode could be even slower if the adaptation was perfectly faithful. This episode covers most of part 3 and some of part 4 of Chapter 1 of the first novel (I misspoke last episode and was labeling parts as separate chapters), and in the course of covering roughly 50 pages, it does cut out a lot. Most of what's missing are Kirito's extensive ruminations on the nature of his new world and the people he meets, which would have been difficult to smoothly include without bogging down the story. The production staff does compensate for that in small ways in Kirito's bath scene and his contemplation of Object Control Authority, but some of his thought processes are definitely being skipped over. Other bits removed include more details about Selka and Kirito pestering Eugeo over learning how to do the light spell, which are much more trivial to the overall story.
These cuts do allow the episode's story to flow along smoothly. Selka gets more formally introduced as the younger sister of Alice this week. The implication that she's trying to take Alice's place in more than one way isn't as obvious but it's nonetheless retained, and that gives Kirito and Eugeo the impetus to go back to the cave in the End Mountains. The Blue Rose Sword that the trio found among the dragon's bones also gets properly introduced, which leads to the suggestion that it might be the key to eventually chopping down the Gigas Cedar, perhaps in combination with Sword Skills.
The other important event is Eugeo's use of Alice's light spell from episode one. With more firm knowledge now that this is an artificially-created setting, the wording “System Call” to begin the spell now carries more meaning. It raises the interesting notion that spells in Underworld are actually just voice activation commands portrayed as something arcane; Eugeo's mention that “System” is just a command to him, not a word with meaning, is key to this interpretation. This is certain to have bigger impact down the road.
The technical merits of the series are holding steady, but the real test will be next episode, when the next big action sequence lands. For now, the series is just in a holding pattern as it nudges along the character and world-building developments a little more.