جادوی ِ خاطرات

هر کسی از ظن خود شد یار من ... از درون من نجست اسرار من

جادوی ِ خاطرات

هر کسی از ظن خود شد یار من ... از درون من نجست اسرار من

طرز تهیه نان با آرد سمولینا


آرد سمولینا به دلیل بافت درشت‌تر و گلوتن بالایی که دارد، برای تهیه نان بسیار مناسب است.


مواد لازم:

آرد سمولینا: 2 پیمانه

آرد سفید: 1 پیمانه

نمک: 1/5 قاشق چای خوری

شکر: 1 قاشق چای خوری

مخمر خشک: 1 قاشق چای خوری

آب گرم: 1 و 1/4 پیمانه

روغن زیتون: 2 قاشق غذا خوری


طرز تهیه:

- آماده‌سازی مخمر: مخمر و شکر را در آب گرم حل کنید و بگذارید به مدت 10 دقیقه بماند تا کف کند.

- ترکیب مواد خشک: آرد سمولینا، آرد سفید و نمک را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید.

- اضافه کردن مخمر: مخلوط مخمر را به مواد خشک اضافه کنید و به آرامی مخلوط کنید.

- اضافه کردن روغن: روغن زیتون را اضافه کنید و خمیر را به مدت 10 دقیقه ورز دهید تا نرم و یکدست شود.

- استراحت خمیر: خمیر را در یک کاسه چرب شده قرار دهید و روی آن را با پارچه‌ای مرطوب بپوشانید. بگذارید به مدت 1 ساعت در جای گرم استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود.

- شکل دادن به نان: خمیر را به شکل دلخواه درآورید و در قالب نان قرار دهید.

- پخت نان: فر را با دمای 200 درجه سانتی‌گراد گرم کنید و نان را به مدت 25-30 دقیقه بپزید تا طلایی شود.


منبع: Copilot